از منوی مخفی تلفن های هوشمند سامسونگ گلکسی حداکثر بهره را ببرید

۱۷ تیر ۱۳۹۴ ۰۸:۳۸:۰۲ ب.ظ

از منوی مخفی تلفن های هوشمند سامسونگ گلکسی حد اکثر بهره را ببرید

 
آیا از این منوی مخفی در تلفن های هوشمند سری گلکسی سامسونگ خبر دارید؟ (منوی مخفی گوشی های گلکسی)

کدهای مخفی بعنوان بخشی از نرم افزارهای کامپیوتری ارائه شده و پس از چند دهه هنوز هم  شرکت های نرم افزاری
از این روش  استفاده مینمایند و این موضوع همچنان ادامه دارد. زمانیکه شما از مجموعه ای از دستورات مشخص که معمولا محرمانه می یاشند استفاده کنید یکسری اطلاعات و یا در برخی مواقع عملکردهای خاصی در دستگاه شما ظاهر می شود. مثلا در سیستم عامل اندروید اگر بر روی نسخه فریم ویر دستگاه چند بار ضربه بزنید، یک صفحه مخفی را به شما نمایش می دهد. اما موضوعی که قرار است به آن اشاره کنیم مربوط به نرم افزار خاصی نیست بلکه یک منوی مخفی در تلفن های هوشمند سری گلکسی سامسونگ است. احتمالا مشتاق شدید که این کد چیست و با وارد کردن آن قرار است به چه اطلاعاتی دسترسی پیدا کنید.

برای دسترسی به این منوی مخفی ابتدا باید پد شماره گیر تلفن همراه خود را باز کنید و سپس به ترتیب از چپ به راست *#0*# را وارد کنید بعد از وارد کردن آخرین آیکون بلافاصله این منوی مخفی را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که این منو به شما امکان می دهد تا دستگاه خود را از لحاظ کارایی و صحت در عملکرد اجزاء مورد آزمون قرار دهید.

منوی مخفی موبایل سامسونگ

منوی مخفی موبایل سامسونگ

البته عملکرد بسیاری از گزینه های ظاهر شده در این منوی مخفی خیلی جذاب به نظر نمی رسند. مثلا گزینه های قرمز، سبز، آبی و سیاه به شما فقط این امکان را می دهند که صفحه نمایش دستگاه خود را بابت نقص های احتمالی مثل پیکسل سوخته و یا درهم ریختگی رنگ کنترل کنید. اما با کلیک بر روی گزینه حسگر (sensor) شما به یک صفحه جالب و کمی گیج کننده وارد می شوید که در آنجا اطلاعات خام حسگرهای دستگاه شما نمایش داده می شوند. گزینه های مختلفی را در اینجا مشاهده می کنید مثلا گراف که با ضربه زدن بر روی آن اطلاعات خوانده شده از حسگرهای شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نما به صورت نموداری نشان داده شده و یا اگر در این قسمت بر روی تست تصویر Image Test ضربه بزنید، یک تصویر بامزه نشان داده می شود که مربوط به یک سگ خانگی است!

منوی مخفی موبایل سامسونگ

منوی مخفی موبایل سامسونگ

منوی مخفی موبایل سامسونگ

آزمون لمس کردن (Touch) می تواند مفید واقع شود مخصوصا اگر احساس می کنید دقت صفحه لمسی دستگاه شما دچار مشکل شده است. همانطورکه در تصویر زیر مشخص شده هر مستطیل با ضربه زدن انگشت شما روشن می شود و رد انگشت شما با یک خط مشکی رنگ نمایش داده می شود.

منوی مخفی موبایل سامسونگ

در این منو همچنین آزمون Sub Key هم به چشم می خورد تا بوسیله آن از صحت کارکرد کلیدهای خازنی تلفن هوشمند خود مطمئن شوید. تست Receiver به منظور آزمون اختلال در عملکرد خروجی صدای گوشی مورد استفاده قرار می گیرد و تست Speaker با پخش یک آهنگ پاپ عجیب بلندگوهای دستگاه شما را تحت آزمایش قرار می دهد.



 

whatsapp